בחזרה לעמוד הקודם19/12/2016

ה-City Lovers של גיא נחום לוי

בהפקה האחרונה של הצלם גיא נחום לוי למלון NYX תל אביב, קרה סוג של קסם. "בפריים אחד שעשינו, העמדנו את אחת הדוגמניות על גבי הדוגמן כדי לייצר אימג' מסוים, ואז הדוגמנית השנייה העיפה את המעיל שלה וזה נראה כאילו יש שם בחורה שהיא חצי גבר-חצי אישה"

גיא נחום לוי (21) הוא צלם צעיר ומוכשר. בתיק העבודות שלו תמצאו הפקות אופנה מובילות (אדידס, גל שנפלד, אפרת קסוטו, דורין פרנקפורט, לארה רוסנובסקי ועוד), שיתופי פעולה אמנותיים עם אמן הרחוב והמעצב פילפלד, ופרויקט ייחודי למותג האופנה cyclamen. בפרויקט קובצו 65 אושיות מובילות כחן יאני, ישראל אהרוני, מפיק האופנה מוטי רייף ועוד רבים וטובים, ובזכותו נסללה הדרך עבור נחום לוי והוא עלה לתודעה.

נחום לוי מרגיש נינוח עם המצלמה ביד. כמי שגדל להורים שהפכו את האמנות למרכזית בחייהם (אמו, רקפת לוי, היא מעצבת תלבושות מהמובילות בארץ, ואביו אילן נחום, הוא צלם ארכיטקטורה ואמן) וכבוגר תיכון תלמה ילין, הדרך לסצנת הלילה התל אביבית הייתה מהירה. בגיל 17 בלבד (!) החל לצלם עבור מועדון הברקפסט קלאב. שנה לאחר מכן החל את עבודתו כצלם עבור השבועון התל אביבי "טיים אאוט", כשבמקביל צילם מגוון עשיר של פרויקטים אישיים ומקצועיים. בתעשיית האופנה המקומית המשופעת צלמים שונים ומגוונים, גיא נחום לוי הוא צלם בעל עין ייחודית ועדשה המפיקה מתוכה אווירה, הלך רוח ואמנות.

הקו שבין צילום אופנה לאמנות הופך להיות נורא דק בעבודות שלך. אילו צלמים מעניקים לך השראה?

"אני מאוד אוהב את יורגן טלר, ריאן מקינלי, וולפגנג טילמנס וניק נייט. הם צלמים מדהימים שמצליחים לבטא המון אמנות, ידע תרבותי ואת סיפור החיים שלהם בתוך היצירות. זה תמיד הכי fresh, הכי מגניב והכי אסתטי. בעבודות של נייט לדוגמה, ניתן לזהות הרבה מאמץ ומחשבה שמפיקים תוצאה סופית של יצירת אמנות, ממש כמו ציור. אצל יורגן הכל נורא טרי ונורא מהיר וכמעט ללא מאמץ, תמיד זה נראה הכי חדש, מגניב ויפה. טילמנס הוא מלך הפורטרטים, הוא עושה את זה מדהים".

בשונה מהפקות אופנה ייעודיות עבור מותגים, הפקת האופנה שלך ל-NYX צולמה כולה בתוך המלון החדש. איך מתבטא ההבדל בתוצר הסופי?

"בגלל שזה מלון היה מאוד חשוב להראות אותו בתוצר הסופי. כל ההפקה דיברה את החדרים, כלומר הקונספט של כל חלל נבע מהחלל עצמו. אם בחלל הייתה צבעוניות מסוימת או הדפסים של זברה, גם האיפור, הבגדים והשיער הלכו ביחד איתו. בעיקרון כשניגשים לדבר כזה, בגלל שצריך לראות את החלל, אז החלל הוא המשמעותי. גם בהפקות אופנה 'רגילות' הלוקיישן הוא בסופו של דבר חשוב לא פחות, הוא נבחר כדי לשרת את הקונספט ולכן, מתכתבים איתו באופן מלא".

ה-City Lovers של גיא נחום לוי

מה העניק לך השראה בהפקת האופנה הנוכחית? 

"המלון, האווירה שבו והאנשים בתוכו הם לגמרי ההשראה. כשנכנסתי למלון היה בו ריח מדהים שלאחר מכן הבנתי שנוצר במיוחד עבורו. הייתה אווירה אפלולית, אדומה וחייתית – הכל היה בפנים. גם רווית המנכ"לית שהזדמן לי לפגוש במהלך העבודה, היא דמות מגניבה, מדהימה ומיוחדת שלדעתי מבטאת את כל המהות של המלון, והייתה השראה מאוד גדולה. אם זה באנרגיות שלה, בסקסיות שלה, היא נורא צעירה ומדברת את השפה שלי. מעולם לא חשבתי שמנהל של מלון ייראה או ידבר ככה".

בראיון שנערך איתך לטיים אאוט העדת כי "מרגש אותי קונספט הקדושה והזונה. אני אוהב דברים עם מתח, עם סיפור. המתח שבין גועל נפש לאלגנטיות בלתי נתפס". איך ניתן לראות את התפיסה הזו בהפקת האופנה ל-NYX?

"פה היה נורא כיף לשחק עם ההעמדות. יש המון קסם במלון, אז בפריים אחד העמדתי את אחת הבחורות על אחד הגברים כדי לייצר אימג' נורא מסתורי ואז הדוגמנית השנייה העיפה את המעיל וזה נראה כאילו יש שם בחורה שהיא חצי גבר, חצי אישה. הכנסנו גם את הפומה שהיא הסמל של המלון כדי להמשיך את כל העניין הזה של 'יש פה חיות שמסתכלות עלינו, אנחנו החיות? הן החיות?'. במלון הזה אפשר להיות הכל – לרגע אחד אתה חייתי, וברגע אחר אתה אלגנטי".

@alonlivne ss17 Makeup by @ortalelimeleh Hair by @adirjacob Set Design by @caesarstone_il Shoes by @shanilaxxx Model @marusyaaleks for @mc2telaviv Photography assistant @guynechmadstern

A photo posted by Guy Nahum Levy (@ganal) on

מתוך הפקת הצילומים למעצב האופנה אלון ליבנה (צילום: גיא נחום לוי)

לסיום, עם מי היית מעוניין לעבוד ולצלם? 

"מישהי שנורא הייתי רוצה לצלם עכשיו זו טילדה סווינטון. יש בה משהו אנדרוגיני, היא יודעת לזוז ומעבר לזה שהיא יפהפייה ועוצרת נשימה, אני בטוח שמדובר בבן אדם מעניין שהייתי שמח לפגוש ולהכיר".

פינת ישיבה במלון

arcade משחקי

דוגמנית על ספה

HEROIC ss16 campaign @heroiconline Film by @guynechmadstern Styling by @noanozik Hair + makeup by @nogi_t Modeling by @hanisirkis @michael_berko

A photo posted by Guy Nahum Levy (@ganal) on

 

A photo posted by Guy Nahum Levy (@ganal) on

הקו שבין אופנה לאמנות. גיא נחום לוי

מצטלמות בלובי המלון

זוג במעלית

נחים בחדר השינה